.
Aanstaande donderdag vertrekt groep 4 t/m 8 naar Amsterdam om daar een bezoek te brengen aan het Rijksmuseum. We vinden het belangrijk dat de kinderen dit ‘meemaken’. We weten dat bijvoorbeeld een museumbezoek goed is voor de algemene ontwikkeling van uw kind. Net zoals het bezoeken van ‘een grote stad’ zelf. Daarom willen we ook iets langer in Amsterdam blijven dan strikt afgesproken. Op die manier kunnen we ook bekijken wat een tram is, het Vondelpark, de grachtenpanden enzovoorts. Ook zullen we naar de spottersplek bij Schiphol gaan. Op die manier komen kinderen met allerlei dingen in aanraking die we niet of nauwelijks ‘uit de boekjes’ kunnen vertellen. We geloven dat een rijke woordenschat niet alleen ontstaat door rijtjes woorden aan te leren.
Wilt u ook werken aan de woordenschat van uw kind? Denk eens aan het bezoeken van een museum, grote stad, theater, kasteel, park, verschillende landschappen, vliegveld, treinstation of (voetbal)stadion. Door dan vervolgens te benoemen wat je ziet en meemaakt, kunnen kinderen hun woordenschat uitbreiden en er ook (echte) beelden bij hebben.
Ter extra informatie: de kinderen krijgen een armbandje met telefoonnummer mee (vanuit school) en er gaan maar liefst zes begeleiders mee. We gaan uit van een geslaagde dag!
Nog wat praktische punten: de kinderen worden om 8.10 uur op school verwacht en we hopen rond 15.45 uur weer bij school terug te zijn. Eten en drinken moeten door de kinderen zelf worden meegenomen.